بلاگ شخصی محمدحسین پرتویان

بلاگ شخصی محمدحسین پرتویان

اسفند شد قرار و آرامت نیست
غیر از کفن برف به اندامت نیست
ای سال! خوشی که مثل ما آدم‌ها
دلشوره مرگ نابهنگامت نیست

توصیه می‌کنم ببینید
آخرین نظرات

مبدل فایل‌های PDF فارسی به متن

پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۱، ۰۴:۰۲ ب.ظ

به نام خدا

آموزش نحوه تنظیم و تبدیل فرمت PDF به فایل متنی در برنامه

 e-pdf to text convertor

(مخصوص فایلهای متنی فارسی)

 

دانلود برنامه

حجم برنامه = 1 مگابایت

 

1- پس از نصب برنامه برای اجرای برنامه شما نیاز به رمز ورود دارید که این رمز در فایل ramz.txt قرار داده شده است که شما میتوانید از طریق این رمزها برنامه را فعال کنید (من به شخصه رمز اول را تا بحال چندبار زده ام و دو رمز بعدی را تابحال امتحان نکرده ام) 

2- پس از ورود، شما محیط برنامه را میبینید که به شکل زیر میباشد.

3- برای اینکه این برنامه به دور از مشکلاتی که دیگر برنامه ها برای خروجی گرفتن دچار میباشند مواجه نشود شما باید ابتدا به زبانه(Tab)، Files مراجعه کرده و از آن قسمت به بخش تنظیمات (Setting) داخل شده و تنظیم مورد نظر را انجام دهید.

4-و اما تنظیم مورد نظر این میباشد که شما باید در این فرمت خروجی فایل خود رو انتخاب کنید و بدلیل این که زبان فارسی در سیستم های کامپیوتری جزو زبان هایی میباشد که باید پشتیبانی UTF-8 را داشته باشند باید حتما این تنظیم انجام شود تا خروجی مناسبی از فایل PDF گرفته شود.

5- بعد از اینکه این تظیمات انجام شد حال فایل مورد نظر خود رو اضافه کرده و برروی دکمه Convert PDF کلیک مینمایید.

 6- آیا با شگفتی مواجه شدید ؟؟؟؟؟؟ واقعا به سازندگان این برنامه کم حجم و باکارایی بسیار بالا باید تبریک گفت.

7- در فایل ضمیمه فایلی که بنده تست این برنامه را برای شما با استفاده از آن انجام دادم موجود میباشد به همراه خروجی ای که برنامه به من داد و همینطور فایل پس از اصلاح خروجی ........

8- شاید بعد از دیدن خروجی ای که من گرفته ام این موضوع را بگویید که این برنامه اصلا بدرد نمیخورد ولی این موضوع را فراموش نکنید که هم اکنون تنها برنامه ای که این کار را انجام میدهد را میتوان این برنامه نام برد (من قبلا هر برنامه را معرفی کرده اند امتحان کرده ام که هیچ کدام نتیجه ای این چنین نداشته است)

9- احتمالا خروجی ای که برنامه به شما خواهد داد بسیار شبیه خروجی ای که به من داده است میباشد که برای استفاده از آن شما میتوانید خیلی راحت این متن ها را به برنامه Word انتقال داده و در آنجا عمل ویرایش را انجام دهید که این کار مطمئنا بسیار سریع تر از تایپ تمام این متون خواهد بود.

نکته های حیاتی

1- این برنامه به دلیل Trial بودن تا 30 عدد فایل به شما خروجی میدهد و پس از آن غیرفعال خواهد شد، اما ناراحت نباشید برای رفع این مشکل فقط لازم است برنامه را Uninstall کرده و دوباره آن را نصب کنید.

2- دقت کنید که فایل PDF شما متن باشد نه اینکه عکسهایی باشد که برروی آن متن قرار دارد به این دلیل که برنامه فقط قادر خواهد بود متن ها را بخواند نه اینکه از روی عکسها متون را تشخیص بدهد.

3- فولدری که متن اصلی شما قرار دارد دارای اسم فارسی نباشد به این دلیل که این برنامه ها و خیلی از برنامه های دیگر قادر به تشخیص مکان فایلی که داخل فولدرهایی که از حروف فارسی درآنها استفاده شده است، نمیباشند.

 

سوال و مشکلی بود در خدمتم

منتظر نظرات شما

  • ۹۱/۰۱/۱۰

نظرات  (۱۰)

ممنونم.کاشکی ی ماه زودتر گفته بودین.....
سلام. بروزم با " برهنگی مجازی ". منتظر نظرات ارزشمندتان هستم.
فقط خاهشن کل مطلب رو با دقت مطالعه فرمایید.
یا زهـــــــرا
  • ابوالفضل اشناب
  • اینجا که رسیدم عکس شهید رضایی نژاد رو دیدم .
    از جوانانی که شهادتشان دل را سوزاند مثل احمدی روشن

    نمی گویم خدا رحمتش کند ،‌ او رحمت شده ست
    خدا ما را با شهادت بیامرزد و همراهش کند ...

    لینک شدید





    پرتویان::: ممنون لطف کردید
    سلام
    با یک مطلب با عنوان بررسی دو کلید واژه "فتنه" و "بصیرت" به روزم.
    یا زهرا
    بازم سلام
    ممنون از راهنماییتون اما یه مشکل دیگه هست:
    تا مرحله پنجم رو درست میرم ولی اون خروجی رو به من نمیده!!! یعنی اصلا کلمه نیست یه سری حروف هست که مثل رمز میمونه.در ضمن فایلم عکس و... هم نداره فقط یه متن ساده ست!



    پرتویان: فایلتون جایی نبوده که نام فولدرش فارسی باشه؟ این فایلتون قفل نداره؟ /// اگه هیچکدوم از این مشکلا نیست فایلتون رو به من بفرستید من امتحان کنم.
    3 سال پیش داشتم
    ممنون


    پرتویان:
    مهم باز نشر یه مطلب مهم تو یه زمان لازمه
    دیدم یکی از دوستانم این نیاز رو دارن من هم براشون این مسئله رو ایجاد کردم تا هم ایشون بهره ببرن هم دیگران
    متشکر از نظرتون
    سلام

    ممنون.واقعا برنامه کاربردی هست که دنبالش بودم.ممنون!



    پرتویان: خواهش میکنم عزیز
    ______________&&&____&&& _¯_¯ _¯_¯.
    ______________&&&____&&&
    ______________&&&____&&&
    ______________&&&____&&& _¯_¯_¯_¯.
    ______________&&&____&&&
    &&&&&&&______&&&____&&&
    &&&&&&&______&&&____&&& _¯_¯_¯_¯.
    _____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&&
    _____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&&
    &&&&&&&&&&&&&&&____________&&&_________&&&
    &&&&&&&&&&&&&&&____________&&&_________&&&
    _______________________________&&&________&&&
    ______________________________&&&&&&&&&&&&&
    ______________________________&&&&&&&&&&&&&
    _¯_¯ _¯_¯._¯_¯ _¯_¯.
    &&&
    &&&______&&&&&______&&&&&&&
    &&&______&&__&&_____&&&&&&&
    &&&&&&&&&&&&&_____&&& _¯_¯_¯_¯.
    __________&&&________&&&
    __________&&&________&&&&&&&
    ____&&____&&&_______&&&&&&& _¯_¯ _¯_¯.
    ____________&&&
    _____________&&&




    پرتویان: ممنون - لطف دارید. اینی هم گذاشتید خیلی عالیه
    سلام،عیدتون مبارک!
    ممنون از این برنامه ای که ارائه دادید. من دانلودش کردم ولی متاسفانه سیستم من بازش نمیکنه.یعنی به این مراحلی که گفتید نمیرسه.میشه راهنماییم کنید؟
    ممنون



    سلام
    عید شما هم مبارک.
    سوال: فایل zip شده رو باز میکنید اصلا؟ شاید از برنامه هایی مثل برنامه winzip تو ویندوزتون برخوردار نیستین.
    اول سلام
    دوم عیدتون مبارک
    سوم زیارت قبول
    چهارم دمت گرم خیلی یک هچین نرم افزاری نیاز داشتم
    دعابفرمایید


    پرتویان:
    اولا سلام علیکم عزیز
    دوما ممنون چندبار تبریک میگی
    سوما خدا قبول کنه
    چهارما خودمم خیلی ازش استفاده کردم خیلی برنامه خوبیه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی